2e dag Roermond - Duren Rolsdorf 84 km cum. 169 km - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 2e dag Roermond - Duren Rolsdorf 84 km cum. 169 km - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

2e dag Roermond - Duren Rolsdorf 84 km cum. 169 km

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 Mei 2014 | Duitsland, Düren

Hallo volgers,

Hier zijn we weer, vanmorgen om half 9 vertrokken, wederom met mooi weer met tegenwind, de oude baas van het overnachtingsadres zwaaide ons uit! Heel veel langs de Ruhr gereden op 25 km onverharde wegen, dat voel je wel, alles schudt en rammelt.De Duitse bewegwijzering was niet zo grondig als je zou verwachten, op de fietsroutes springen soms de kilometers omhoog ipv omlaag, dat is voor A. reden geweest om af en toe wat stoom af te blazen, ook de man met de hamer deed zijn werk, zodat wij blij waren dat wij eindelijk op de eindbestemming waren, helaas konden wij bij een aantal overnachtingsadressen niet terecht, dus na circa 10 km vonden wij een heus hotel! Een douche en een cup of soup later zijn wij weer geheel opgeknapt en klaar voor de maaltijd! Morgen gaan wij er weer met frisse moed tegenaan!!!

Groetjes Geer & Dre

PS. De plaatsen die wij vandaag door gekomen zijn: St. Odilienberg; Effeld; Ratheim; Linnich; Julich; Duren!

• 19 Mei 2014 - 19:55

Thea :

Hoi Geer en Dré,

Vandaag dus helemaal door elkaar gerammeld, alles nog heelhuids aangekomen?
    Morgen weer zo,n mooie dag.
    Lekker eten, lekker slapen en dan met frisse moed morgen weer zo,n mooie etappe.
    Groetjes,Thea

• 19 Mei 2014 - 21:15

Frits:

Hi Men,

Ja ie bewegwijzering in Duitsland voor fietsers is niet alles.
    Je hebt nu te maken met witte bordjes met polizeigrüne letters maar kom je verder in Duitsland dan worden het zwarte letters , speciaal voor de fietsers.
    Maar gelukkig geen lekke band daar op dat fietspad langs de Ruhr gehad.
    Voor morgen veel succes richting Remagen?

Frits en Nel

• 19 Mei 2014 - 21:15

Barbara:

Ja jongens dat valt niet mee, al dat gerammel.zitten jullie tanden en liezen nog vast, ik hoop het, anders geen kauwgom kauwen hè.
    Jullie gaan morgen ook weer een behoorlijke route fietsen heb ik gezien, zo ben je toch gauw een eind van huis. Hier alles goed, mooi weer net als bij jullie.
    Ik zou zeggen doe jullie best morgen en dan horen wij thuisblijvers wel weer hoe het jullie vergaan is.
    Groetjes, barbara

• 19 Mei 2014 - 21:34

Rini En Annemarie:

Hoi mannen !

Nou de kop is eraf nog even door gaan!

Gerard ben je niemand al tegen gekomen?

En de paus staat al op je te wachten.

Groetjes van Rini en Annemarie

• 19 Mei 2014 - 22:13

Erna:

Hi Fietsers,

Goed dat er cup of soup bestaat en een warme douche dat heeft jullie weer een goede opkikker gegeven.
    Ondanks de man met de hammer en hobbelige wegen blijven jullie poitief en gaan jullie er morgen weer met frisse moed tegenaan.Goed hoor. Tot morgen. Liefs Erna

• 20 Mei 2014 - 09:16

Rob:

Het gerammel was een goede test of alles goed op en aan je fiets blijft zitten. Zelf ben jij ook blijven zitten. Dat is even belangrijk. Goede reis verder.