3e dag Duren - Remagen 78 km cum 247 km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 3e dag Duren - Remagen 78 km cum 247 km - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

3e dag Duren - Remagen 78 km cum 247 km

Door: Andre en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

20 Mei 2014 | Duitsland, Remagen

Hallo volgers,

Hier eerst de belevenissen van Andre:

Vandaag was het een moeilijke start na een uur pas 6km dus we hebbenhet apparaatvan g maar anders ingesteld en hoefden toen nietmeer om dehaverklapdeweg te zoeken . Goede bewegwijzering is er niet. Zo reden wedus kmlangsde provinciale weg en ondanks altijd tegenwind schoten we redelijk op.
maar metde tegewind gaatde snelheid eruit, je energie verdwijnt en ook je goede humeur. Dus arme g alias de rode ridder, hij kreeg de volle laag niet dewindofmijn fiets , ben al een beetjevanhem gaanhouden, en g vindt voorlopig alles goed als hij maar verderkomt dan koblenz waarhij zijn waterloo vond.
of hij daarna mijn commentaat slikt weet ik niet, maar tegen wie moet ik anders ohen.
Het is wel een goede vent maarhij snurkt wel
. Ik begrijp niet dat broer f in 7dagen zoverkwam, ik ben naeen dag fietsen versleten en moet dan eerat ee doucheen een bier.
noudit ishetvoor nu een bijzondere groet aan mijn lief , ik mis je nu al.A

Hier Gerard: Wat A. schrijft moet je met veel korrels zout nemen! Vandaag de fietscomputer op auto stand gezet, dus meer de hoofdroutes gevolgd, we schieten dus wat meer op. Het weer blijft goed, met dezelfde tegenwind. Morgen komen we zeker voorbij Koblenz, al was dat alleen maar voor de eer!! Dit was het weer, tot morgen!

Geer & Dre

PS. De route van vandaag was: Duren - Zulpich - Euskirchen - Villip - Remagen.

PS2. Andre is alvast de reis voor morgen aan het voorbereiden (zie foto)

  • 20 Mei 2014 - 18:27

    Shirley:

    Beste Geer en Dre,

    Een beetje laat met mijn reactie maar liever te laat dan nooit(Gerard ik had gisteren een vrije dag).
    Jullie zijn al drie dagen onderweg en hopelijk dat jullie zonder veel zoeken niet onnodig extra kilometers moeten fietsen.
    Gerard als ik me kan herinneren zou je een betere navigatie kopen maar nu ben je met jou fietsmaatje dus komt het zeker goed.
    Nou voor straks een fijne avond en ik ga nu lekker sporten en tot morgen.

    Dre: ik ben een ex-collega van Gerard. Een ding weet ik zeker dat je het niet saai zal vinden want Gerard zorgt er wel voor dat je onderweg zult blijven lachen.

  • 20 Mei 2014 - 19:15

    Frits+Nel:

    Beste snurkers,

    Vandaag weer een mijlpaal bereikt, de plaats waar de Amerikanen in 1945 de rivier de Rijn overstaken, richting Berlin.
    Die brug is inmiddels bijna weggehaald maar de Duitsers hebben hem nu nadat hij gesloopt is toch maar Friedesbrucke genoemd.

    Vanaf nu kan je 2 of 3 dagen fantastisch mooi fietsen , langs St. Goar, Baccarat en al dat soort plaatsen dat word meer koffiedrinken dan fietsen voor jullie. Het uitzicht is prima en het weer blijft mooi dus dit worden mooie dagen.
    Hou je fototoestel dicht bij de hand want voordat je het weet kruist een poedelnaakte filmster het fietspad.
    Het is autoweg, trainrails, fietspad, rivier,bootjes, fietspad , trainrails , autoweg en bergen met wijnranken wat je gaat zien.
    Mannen geniet ervan en vergeet de koude kletsen niet.
    Je weet waar jullie voor staan en vergeet niet het doel :VENI, VIDI,VIDCI!!
    De Romeinen hadden geen fiets maar kwamen nog verder dan Remagen. Dus van jullie als echte Germanen verwacht ik uitgerust met een echte SPARTA(CUS) fiets dat Rome gaat vallen.

    Groet Frits en Nel

  • 20 Mei 2014 - 20:15

    Barbara:

    Zo jongens, nou nou wat een toestand vandaag langs de provinciale weg, kwam toch net in het nieuws van 8 uur dat de politie in Duitsland 2 idioten bepakt en bezakt zag fietsen. Maar klaarblijkelijk hadden ze een behoorlijke snelheid, want toen men de 2 wilde aanhouden, waren ze verdwenen en in geen velden of wegen te zien. Ik ben blij voor die 2.
    Maar zonder dollen, jullie gaan behoorlijk goed hè, en zijn denk ik wel aan elkaar gewaagd. Ik moet wel zeggen dat ik vandaag veel meer km's gemaakt heb dan jullie, maar wel met de auto. Ik wens jullie weer succes voor morgen en kijk uit naar de belevenissen. En even een note voor mijn lief: ik mis jou ook , wat is het huis groot zonder jou, niet leuk hoor! Nu weet ik, denk ik, hoe jij je voelt als ik weg ben. Ook wel eens goed voor mij.
    Dikke knuffel voor jullie allebei, tot morgen!

  • 20 Mei 2014 - 20:34

    Annemarie En Rini:

    Hallo Gerard en Andre

    Jammer om te horen dat de fietscomputer nog niet naar behoren werkt.
    Maar met deze 2 kanjers gaat het heus wel goed komen .
    We hopen dat je morgen meer geluk heb en ook minder tegen wind.
    Ps; we zijn niet in de buurt.
    Gr : Annemarie en Rini.

  • 20 Mei 2014 - 21:33

    Ria:

    Hoi Gerard en Andre, wij gaan jullie zeker volgen en iedere dag een stukje van vorig jaar opnieuw beleven.
    Maar zonder computer kom je er ook kijk maar naar ons,geniet van de reis en succes morgen

  • 21 Mei 2014 - 11:11

    Pim & Pien:

    Hoi Geer en Drees,

    We lezen dagelijks jullie reisverhalen. We begrijpen dat het soms wel moeilijk is. We hebben moeten schaterlachen om de foto van Drees (leedvermaak), maar Drees, denk aan de wijze woorden van je (inmiddels overleden) hoogbejaarde schoonmoeder : 'We ballen de vuisten!'.
    Overigens kennen wij ook een Gerard Groot in Dordrecht dus er zullen er wel meer zijn.
    Succes en de hartelijke groetjes van
    Pim & Pien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Remagen

Gerard

fietsreisromegeerendre

Actief sinds 15 Mei 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 7952

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: