13e dag Glurns-Auer (Ora) 114 km cum. 944 km - Reisverslag uit Auer, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 13e dag Glurns-Auer (Ora) 114 km cum. 944 km - Reisverslag uit Auer, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

13e dag Glurns-Auer (Ora) 114 km cum. 944 km

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

30 Mei 2014 | Italië, Auer

Hallo volgers,

Vandaag om half 9 vertrokken uit Glurns, na een goed ontbijt en goed weer, het ging gelijk als een speer, alleen maar fietspad en een omlaag lopende weg, het leek of wij ons schoolreisje van gisteren vervolgde. Wij hadden om 12 uur al 70 km achter de wielen, dus de etappe van vandaag (61 km naar Meran) hadden we snel afgelegd, dan maar aan de volgende begonnen. Ons plan was om in Bolzano te eindigen, daar hadden wij al een hotel op het oog, maar helaas ging dat pas om 4 uur open en wij waren daar al om 2 uur. Tevens barstte er een bui los zodat wij niet droog aankwamen, gelukkig bleef het bij een bui.We besloten om niet te wachten en verder te rijden, zodat wij uiteindelijk in Auer (in het Italiaans is dat Ora) terecht gekomen zijn. Het kostte moeite om een kamer te vinden, gelukkig ging een aardige eigenaresse van een hotel aan het bellen en zij vond voor ons in een ander hotel de laatste kamer, dit is een heel klein kamertje zonder ramen (alleen een zolderraam), maar beter iets dan niets. De drukte is het gevolg dat alle Duiters hierheen getrokken zijn met het mooie weer omdat zij een lang weekend hebben. Al met al hebben wij ook de volgende etappe naar Auer gelijk afgemaakt, maar dat is denk ik voor het laatst, de volgende etappes zullen wij vrijwel conform de boekjes volgen. Tot zover weer de dag van vandaag, Andre volgt nog met zijn verhaal.
Tot horens, Geer
PS. De route van vandaag was: Glurns-Merano-Bolzano-Auer

• 30 Mei 2014 - 17:51

Shirley:

Beste Gerard,

Ik was net bezig met lezen van het vorig verslag of ik ontving dit verslag. Voorzichtig met het afdalen want een ongelukje schuil in een klein hoekje. Hopelijk gaat het iets beter met jouw knie want uit Andre' verslag vernomen dat je als een speer ging. Hopelijk dat het mooie weer in Italië aanhoudt.
    Fijne avond en succes morgen. Groetjes aan je maatje.

• 30 Mei 2014 - 20:09

Cor Groot:

Goed gedaan mannen, lekker opgeschoten en in ieder geval een dak boven je hoofd. Ga zo door!!!!

groetjes van Ria & Cor.

• 30 Mei 2014 - 21:34

Rini En Annemarie:

Hoi fietsers

Ook wel eens fijn zo een dagje lekker dalen en dan gaan de kilometers ook flink om hoog.

Zijn de afdalingen wel goed te doen ?

Mij lijkt het eigenlijk wel eng (Annemarie) maar Gerard je weet het met skieen ga ik ook bijna achter uit!

Al is het maar een klein zolder kamertje ieder geval een dak boven je hoofd en een lekker bedje!

Voor morgen weer succes en we horen het wel weer.

Groetjes Rini en Annemarie