16e dag Verona-Lendinara 95 km cum. 1193 km - Reisverslag uit Lendinara, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 16e dag Verona-Lendinara 95 km cum. 1193 km - Reisverslag uit Lendinara, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

16e dag Verona-Lendinara 95 km cum. 1193 km

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

02 Juni 2014 | Italië, Lendinara

Hallo volgers,

Vanmorgen een uur eerder dan anders opgestaan, wij hadden geen ontbijt in het hotel geboekt, dus wij hebben voor het eerst bij MacDonalds ontbeten, dat viel niet tegen. Ook wilde wij vandaag meer km's maken dan in het boekje voor deze etappe staat, er komen nog een aantal zware etappes waar soms 90 km moet worden gemaakt met klimwerk, dus wij willen wat reserve inbouwen voor deze zware etappes. Vandaag dus om half 8 vertrokken vanuit Verona, het was nog heel stil om de weg, wij zeiden al tegen elkaar, die Italianen beginnen zeker allemaal later te werken, later op de dag kwamen wij er pas achter dat het vandaag een nationale feestdag was! We vertrokken met bewolkt weer (later op de dag werd het weer zonnig) en we raakten redelijk snel uit de stad, de route zelf was goed te doen, de wegen worden echter wel steeds slechter, zodat wij om half 2 in Lendinara aankwamen met toch weer 95 km op de teller. Aangezien dit echt een klein plaatsje is was er geen hotel maar alleen 4 B&B's, waar of niet open werd gedaan of telefonisch niet werd opgenomen, bij het laatste adres werd er open gedaan door een Itaiaanse met een een Nederlandse vriend, haar moeder was er niet, maar zij was ook gestopt met de B&B, echter zij gingen aan het bellen en vonden voor ons buiten het stadje een B&B, waar wij nu zitten. Het is een geweldig huis met verschillende kamers, een ruime keukenen een zitkamer (waar ik nu zit te schrijven), alles is gerenoveerd en wij zijn de enige 2 gasten in het huis, de oude eigenaresse (zeker 80 jaar) woont op het terrein in een ander vrijstaand huis, beter kunnen wij het niet treffen!! We zijn inmiddels al een flink stuk op weg naar Rome, en als wij naar de etappes kijken, dan denken wij er nog een dag of 8 over te doen, wij gaan over de lichtere route (voor de kenners) over Ravenna en Assisi naar Rome! Tot zover weer de dag van vandaag, Geer

PS. De route van vandaag: Verona-Mambrotta-Zevio-Montagnana-Lendinara

• 02 Juni 2014 - 21:09

Barbara:

Nou, dat ziet er weer goed uit voor jullie, ik weet eigenlijk niet wat ik moet schrijven, het gaat ls een speer, en G is je knie aan de betere hand( wat een woordspeling)? Dre als je teug bent ken je de tuin niet meer terug, alles is zo gegroeid maar jouw zaailingen kan ik niet bespeuren. Misschien is dat ook nog te vroeg. Ik heb net 2 uur getennist, het was heerlijk.
    Ik wens jullie wederom veel succes morgen.

Liefs, B

• 02 Juni 2014 - 21:36

Thea:

Nou, nou gaat idd als een speer.
    Nog 8 dagen??? Is dat niet héééél snel, ik dacht dat jullie 4 weken zouden fietsen!
    Jullie zijn echt kanjers, petje af hoor!
    We zullen de paus inseinen dat jullie vroeger komen.
    Blijf genieten en blijf heel.
    Gr.Thea

• 02 Juni 2014 - 22:35

Michelle:

Wat gaan jullie goed!! Erg leuk ook om jullie verhalen te volgen. Ga zo door!

Groetjes
    Michelle

• 03 Juni 2014 - 08:30

Cor Groot:

Heel fijn om te lezen dat het goed gaat, en jullie leggen behoorlijk wat kilometertjes af.

En je weet het naar Santiago moesten we ook behoorlijk wat zoeken naar de weg en een geschikte slaap plaats en het lukte altijd. En dat zie ik bij jullie weer terug. Het is ook slim om de lichtere route te nemen, als jullie er maar komen.
    Succes met jullie 17e dag, groetjes van Ria & Cor.

• 03 Juni 2014 - 13:26

Jet:

Leuk im te lezen Geer en Dré! Spring nu pas in. Heb ik nog lekker wat te lezen als het kleine meisje slaapt. Zet m op! Liefs Jet

• 03 Juni 2014 - 15:32

Sven:

Zoals Freddy Mercury ooit zei.....:

Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like!

Fietst en gij zult Rome aan de horizon zien verschijnen!!