16e dag (vervolg) - Reisverslag uit Lendinara, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 16e dag (vervolg) - Reisverslag uit Lendinara, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

16e dag (vervolg)

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Gerard

02 Juni 2014 | Italië, Lendinara

Beste fratelli en fratella
het is leuk dat jullie af en toe en anderen weer dagelijks reageren
. Ook wij lezen jullie berichten met plezier. Dat jullie zo meeleven doet ons ploeteraars goed.
vanddag zoals jullie misschien in het verhaal van g hebben gekezen ruim 90km gemaakt.
De wegen zijn hier om te huilen zo slecht, overal barsten , scheuren en putten en reparaties van asfalt op asfalt. Dus kijken we niet alleen naar andre weggebruikers maar vooral ook naar de conditie van de weg. Als je een paar keer door elkaar gerammeld bent probeer je dat wel zo veel mogelijk te voorkomen.
Maar de fietsjes rijden nog en het weer is nog goed.
wrs zijn we over 7 dsgen in rome, we krijgen dan nog wel 2 hors categorie etappes over de apenijnen , klimmen en langer dan 90 km per stuk.
ik hoop dat ik na zo, n etap nog kan zitten.
vandaag maar weer eens een pizza gegeten , we verblijven in een prachtig, landelik gelegen b en b , bij toeval door een nederlander en zij italiaanse vriendin hier voor ons geregeld.
Morgen ferara en verder dan naar ravenna wat zowat aan deadriatischezee ligt en dat de bult over , zal wellukken , net als de alpen.
Ik sluit maar eeensafmet een speciale groet aa b, ciao bella, ik heb wel weereens trek in een door jou klaargemaakte maaltijd, wat kletsen met een wijntje ...

  • 02 Juni 2014 - 21:38

    Barbara:

    Ja Joris, ik kan mij voorstellen dat je verlangd naar mijn geweldige kookkunsten, maar nog even geduld hebben hè. Ik kook voor mij zelf iedere dag een 5 gangen diner dat begrijp je wel, ik neem het ervan. Kijken jullie wel goed uit, ik heb het er niet op langs die drukke wegen, kom heelhuids weer terug hoor, anders is er geen reden voor champagne. Aafke heeft momenteel haar presentatie van de resultaten van haar onderzoek, ik hoop dat zij voor 12 uur nog thuiskomt, ik haal haar op van het station. Zij blijft hier een paar dagen om haar scriptie te schrijven en te studeren, wel gezellig, al zie ik haar alleen tijdens de maaltijden.
    Voor nu sluit ik af met een dikke zoen voor jou en zie uit naar de ervaringen van morgen.
    Ciao bella

  • 02 Juni 2014 - 22:49

    Frits:

    Ciao bellos, come est tuo,

    Lekker getrapt vandaag, lekker temperatuurtje, zonnetje , af en toe een espresso- otje.

    Jullie worden het al een beetje zat om als een schooier, een derderangs burger een slaapplaats te zoeken.
    Dan weer een bed dat te zacht is en dan weer een bed met een kuil dan weer een ras snurker naast je.
    Was je maar lekker bij het moeder thuis met een glaasje karnemelk en een boterhammetje met kaas.

    Vrinden no guts no glory, dus vreet je er nog een paar dagen in, ga door trap je je lens over die ape pijnen over. want daar wacht een prachtig geboende VIA APPIA op jullie., Langs de beiden kanten staan juichende Romeinen jullie op te wachten.

    Daar wacht op jullie als ware afkoeling van jullie bezwete lijven de TREVI fontijn.
    Jullie zullen fietsen op de via Flamina en de via Salaria. Romeinen zullen jullie begroeten op het Piazza Novum, jullie mogen onder de boog van Titus door fietsen en als klap op de vuurpijl een ererondje Colosseum en zelfs in het Panteon .
    Uiteraard staat di Pappa Berlosconi met een heleboel vriendinnetjes om jullie te masseren.

    Un bacio, un abbraccio e una pacca sul culo e così via!!!!

    frits en Nel









  • 02 Juni 2014 - 22:52

    Frits:

    Als je vrienden wilt maken dan ze ie maar:

    Hi Stronzo

  • 02 Juni 2014 - 23:38

    Frits:

    Italian Quattro

    Five Englishmen in an Audi Quattro arrive at the Italian border. The Italian Customs agent stops them and tells them:
    "Itsa illegal to putta fiva people ina Quattro."
    "What do you mean it's illegal?" asked the Englishman.
    "Quattro means four" replies the Italian official.
    "Quattro is just the name of the automobile," the Englishman retorts disbelievingly. "Look at the papers: this car is designed to carry 5 persons."
    "You can'ta pulla thata one ona me," replies the Italian customs agent. "Quattro means four. You hava fiva people ina your car and you are therefore breakin'a the law".
    The Englishman replies angrily, "You idiot! Call your supervisor, I want to speak to someone with more intelligence!"
    "Sorry," responds the Italian official, "he can'ta come. He'sa busy witha the two guys ina the Uno."

  • 03 Juni 2014 - 15:22

    Shirley:

    Hi Gerard en maatje,

    Het schiet op en na aankomst in Italië zeker nog even genieten van die stad. Even nog de laatste km's maar als jullie het eindpunt in het verschiet hebben dan komt het helemaal goed.
    Als het kan nog een wens nog gaan doen bij die beroemde fontein. Het gaat jullie goed.

    Shirley

  • 03 Juni 2014 - 20:43

    Harrie En Marian:

    Ha André en Gerard,
    Wederom genoten van jullie verhalen! Het lijkt ons toch nog niet zo eenvoudig allemaal. Een kamer en eten is toch wel handig elke dag! We wensen jullie weer een goede en veilige etappe.
    Lieve groeten, H&M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Lendinara

Gerard

fietsreisromegeerendre

Actief sinds 15 Mei 2014
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 7960

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: