17e dag Lendinara-Ferrara 59 km cum. 1252 km - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 17e dag Lendinara-Ferrara 59 km cum. 1252 km - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

17e dag Lendinara-Ferrara 59 km cum. 1252 km

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

03 Juni 2014 | Italië, Ferrara

Hallo volgers,

Vandaag uit de luxe B&B vertrokken om circa 8 uur, de weg naar Ferrara was meer dan goed, dus weinig slecht wegdek vandaag. We hadden besloten om niet verder dan Ferrara te gaan omdat de overnachtings adressen tussen Ferrara en verder richting Ravenna niet veel om het lijf hebben, we dachten in Ferrara meer kans te hebben om te overnachten. In Ferrara aangekomen viel dat ook zwaar tegen, we hebben veel moeite moeten doen om wat te vinden, gelukkig hielp mijn fiets computer ons naar een adres (nu was ik dankbaar met dat ding, maar ik zit hem ook dagelijks te vervloeken) en dat adres bleek een oud klooster (voor paters denken wij) dat is omgebouwd in een hotel. Hier hebben wij ieder een eigen kamer, waarschijnlijk sliepen de paters in zo'n kamer. Wat de fysieke gesteldheid betreft, de knie houdt het nog goed, of alles met Andre goed gaat weet ik niet ik hoor hem over zijn nek, rug, polsen, knieën, schouders, ik hoop dat hij voor Rome niet uit elkaar is gevallen, want ik wil wel de tocht volbrengen samen met hem. Tot zover weer de dag van vandaag, Geer

PS. De route van vandaag Lendinara-Pincara-Pontelagoscuro-Francolino-Ferrara

  • 03 Juni 2014 - 17:45

    Frits:

    Zo gaat ie goed zo gaat ie beter al weer 59 kilometer.

    Wij hebben hier skitterend weer , zo dadelijk weer een beetje barbeknoeien, het is hier echt een feestje, jammer dat ik nog een beetje aanwezig moet zijn op de zaak.

    Nou ja de jongens en meisjes van de 2e kamer (de Volksvertegenwoordigers) houden zich bezig met het geplunder van hoofd opvreters van de Volkshuisting dus er is hier een heleboel aan de hand ( 4 vingers en een duim)

    Dus maak je niet druk om de graaicultuur en doe lekker jullie ding daar in Italy.
    En jullie weten het aan het einde een grote BUNGA BUNGA Barbeque.

    Als het effe tegen zit ga dan de Nationale hymne van Italie zingen :
    VOLARE, CANTARE.

    vEEL SUCCES VOOR MORGEN MET WEINIG ZORGEN.

    fRITS EN nEL

  • 03 Juni 2014 - 18:13

    Joop En Marja:

    Hallo mannen,

    Wat zijn jullie al ver!! Volhouden hoor André!! Je bent er bijna ;-)
    Barbara knuffelt je vast wel extra als je weer thuis bent en al dat grasmaaien is toch ook niks.

    Het is zóóó leuk om jullie avonturen te lezen, ik ben wel blij dat alles
    weer in het Nederlands gaat haha ...Italiaans is niet mijn ding.
    Wel waardeloos dat jullie iedere keer zo moeten zoeken voor een slaapplaats,
    je zou verwachten dat ieder dorpje wel iets leuks heeft, niet dus.

    Succes maar weer voor morgen!
    Ciao Joop en Marja

  • 03 Juni 2014 - 18:35

    Annemarie En Rini:

    Nou mannen nog wel even vol houden he
    Verstand op nul en gaan met die banaan.
    Maar dat hoeven we deze 2 kanjers natuurlijk niet te vertellen.
    Hopen dat jullie geen pater kapsel krijgen want dan lach de paus zich helemaal rot.
    Nog veel fiets plezier en de groetjes .
    Annemarie en Rini.

  • 03 Juni 2014 - 21:40

    Erna:

    Nou heren ik ga steeds dieper buigen en neem constant mijn petje af hoor voor de prestatie die jullie leveren.
    Toch wil ik jullie mijn fietservaring ook niet onthouden.Vrijdagochtend had ik nog een uurtje over voor ik naar Friesland zou vertrekken dus dacht ik doe eens gek en stap ook eens op de fiets. Ben gaan fietsen om een beetje een indruk te krijgen wat julle zoal voelen. Na een tijdje kreeg ik mijn eesrte obstakel te verwerken.Ik dacht niet denken ER maar gaan met die trappers.De klim viel mij zwaarder dan dat ik in eerste instantie dacht.Aangezien ik geen drinken en eten had meegenomen hoopte ik dat er boven op de top wel iets zou zijn waar ik iets fris zou kunnen nuttigen maar helaas met zweet op het voorhoofd moest ik constateren dat er niets was dus restte mij alleen nog om door te gaan. Na een stukje vals plat(ook dat valt niet mee) heb ik de afdaling ingezet. Met dichtgeknepen billen en de rem diep ingedrukt heb ik de afdaling overleeft.Beneden aangekomen moest ik gelijk een drukke verkeersader oversteken.Met verstand op nul (voor mij niet zo moeilijk) wist ik dit ook tot een goed eind te brengen.Nog even wat doorgefietst besloot ik toch maar om huiswaards te keren.Ik nam een iets andere route met de gedachten dat dit wellicht wat makkelijker zou zijn.Maar helaas nu zelfs 2 van die obstakels (ben wel ongetraind he).Dus ik dacht weer kom op ER Geer en Dre doen het toch ook dus trappen . Maar om niet verder in detailsl te treden kwam ik redelijk afgepeigerd thuis.Stapte wat moeizaam van de fiets af met enorme pijn in het zitvlak. Rob stond al bij zijn auto om de spullen naar Friesland in te pakken en vroeg mij heel verbaasd en wat geschrokken,,jeetje ER wat heb jij nou gedaan,,. Ik vertelde mijn verhaal en vroeg hem gelijk wat dat nou voor enorme obstakels waren die ik had overwonnen.Hij vertelde mij ER die obstakels heten verkeersdrempels. Ohhhhhh
    Gerard even voor de volledigheid Route: Aletta Jacobserf-De Ring-Selma Lagerloferf terug via de Ring naar Aletta Jacobserf aantal kilometers 1,2

    Liefs van een enorme fantast.XXX

  • 03 Juni 2014 - 22:05

    Ria :

    Hoi Gerard en Andre, ik lees iedere dag jullie verhaal en weet wat jullie doormaken maar wat mij betreft is het een reis die voor herhaling vatbaar is. Ik hoop dat jullie naast alle ontberingen ook heel veel kunnen genieten van al het mooie wat jullie onderweg tegen komen.
    En natuurlijk halen jullie Rome want het is nu niet ver meer, iedere dag komen jullie vele kilometers dichterbij.

    succes met de verdere reis en groetjes van ons uit St. Laurens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

Gerard

fietsreisromegeerendre

Actief sinds 15 Mei 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 7953

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: