18e dag (vervolg) - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 18e dag (vervolg) - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

18e dag (vervolg)

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Gerard

04 Juni 2014 | Italië, Ravenna

Ja beste volgers, we zijn bijna aan de adriatische zee in ravenna.
vandaag dus even op tanden moeten bijten , meer dan 90 km.
Na een kloosterontbijt konden we al om 8 uur weg en g ging als een speer , hij was in bloedvorm, en dat was ik ook want ik kon hem bijhouden en na 5 uur met rustpuazes waren we 75 km verder.
beste volgers, jullie moet weten dat het in de ochtend nog lekker koel is tot een uur of 11 daarna wordt het echt warm en ga je niet meer veel je lol in de zon staan .
in de middag begint dan de wind aan te wakkeren dus het was de reuze dat g plots aan het begin van de etap van morgen een 3 sterren hotelletje zag . We konden terecht, dus inschrijven , fietsen aftuigen, hele zooi samen ongever 30 kilo naar de lift, fietsen inkelder en dan kamer inspecteren , bedje uitzoejken , douchen , wassen etc.
g was een beetje down , mist zijn e, heb hem even gezegd dat het met jongens onder elkaar ook wel leuk kan zijn, hielp niet echt,
maar volgende week ziet hij zij e en m weer en dan is alles weer goed.
dank voor jullie reacties , we lezen zemet plezier...
ja dan de vraag van h en m uit v, hoe houden we het vol...
wel door jullie reacties, en door veel vocht vnl bekers jogurten water.
vraag van m en m uit l..
wat doen we zoal onderweg
vooral letten op de weg , je fiets zo in een gat ofbarst , de wegen zijn allemaal slecht.je bent bang dat je voor of achter as breekt
een italiaan rammelt zelfs in zijn auto en kiest dus voor se enige goede wegen de tolwegen.
verder sporen we elkaar aan , remmen elkaar af , zoeken we de weg , of schreeuwwn we wat naar elkaar.
ik sluit vandaag eens af met een speciale groet aan b, wat zal het fijn zijn je weer te zien en in mijnarmente sluiten , maar dat duurt nog even eerst gaan we nog weer de bergen in en rome zien,
Ciao a tutti.

• 04 Juni 2014 - 16:25

Christa:

Hallo Dr. Dre en Geer! Lees ik een paar dagen jullie blog niet, zitten ze opeens al in Ravenna! Dat is beter dan in Raveina! ;-) Het lijkt me zwaarder en zwaarder worden voor jullie, in die hete zon en morgen ook weer een klim! Maar we zijn erg trots op jullie hoor, houd er de vaart en het plezier in! Tante Bar gaat zondag even knuffelen met Olav, knuffelt ze ook weer eens met een echte man!

Nou mannen, succes en geniet van de HEERLIJKE veramente pasta italiano!
    Ciao x Chris, Marit en Olav

• 04 Juni 2014 - 16:33

Barbara:

Nou al weer zo'n eind verder, jullie kunnen er wat van. Ja e. Gaat volgende week naar Rome, en eigenlijk baal ik er van dat ik er niet bij ben(want dat wil jij niet).
    Een goede bekende van ons heeft gisteren met gebruik mijn naam een en ander op dit blog geplaatst, je zal wel weten wie dat is, ik was daar niet zo amused over, beetje ordi., ja!
    De plaatselijke kringloopwinkel gaat bijna failliet nu jij er al een aantal weken niet bent geweest, heb ze gerustgesteld en verteld dat jij weerom komt eind volgende week.
    Aafke zit enorm te stressen boven betr. haar scriptie, is een zware bevalling en dat allemaal in het Engels, met vaktaal , dat valt niet mee. Wij eten straks asperges. Het weer was hier vandaag iets minder, regen, maar goed voor de tuin, dat dan weer wel!
    Oké, dat is het weer voor nu, geniet vanavond van je pasta en voorzichtig op weg morgen.
    X xx B

• 04 Juni 2014 - 19:04

Shirley:

Beste Gre en Dre,

Voor het zware werk raad ik jullie aan voldoende pasta te eten en ten tweede jullie zijn in het land waar je alle varianten kan eten en lekker op z'n Italiaans. Niet te veel bier drinken maar wel een wijntje.
    Gerard je bent Senna toch niet, van Dre vernomen dat je als een speer gaat.
    Jongens morgen heel veel succes en tot hoor.

Shirley.

• 04 Juni 2014 - 20:16

Thea:

WAUW Wat een kanjers!!!!

• 04 Juni 2014 - 20:54

Cor Groot:

André,
    Het gaat nog steeds als een speer, jij hebt ook al moeite om mijn broer bij te houden.
    Een goeie tip, bij de afdaling lukt het meestal wel !!! Eet veel pasta dan komen jullie er wel.Succes van Ria & Cor.