19e dag Ravenna-S.P. in Bagno 86 km cum. 1427 km - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 19e dag Ravenna-S.P. in Bagno 86 km cum. 1427 km - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

19e dag Ravenna-S.P. in Bagno 86 km cum. 1427 km

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 Juni 2014 | Italië, San Piero in Bagno

Hallo volgers,

Vandaag onze 1e klimdag in Italie, nog niet de Koninginnenrit, die volgt over 2 dagen, maar toch een pittige rit. Vanmorgen heel vroeg opgestaan, om uiterlijk om half 8 weg te rijden en dat is ook gelukt! Het is wederom stralend weer en dat blijft het ook de komende dagen, dat is prima, maar de temperatuur loopt snel op, wij kwamen onderweg een meting tegen (om 11 uur al, van 32 graden), het enige nadeel hiervan is dat de wind continue tegen is (uit het zuiden). De eerste 50 kilometer waren nog vlak en die hadden wij om 11uur al gemaakt, daarna begonnen de klimmetjes en die hebben wij, soms met de nodige moeite overwonnen. Met de knie ging het heel goed, misschien is warm weer ook een goede remedie, bij Andre heb ik de nodige schroeven aangedraaid en dat blijkt ook te helpen want vandaag ging hij als een speer!! Om circa 2 uur zijn wij in San Piero in Bagno aangekomen, een heel klein plaatsje, waar wij bij een restaurant een kamer hebben gevonden, het is heel oud (uit 1880), maar voor een nachtje is het prima te doen. Morgen weer een (kleine) klimrit en dan proberen wij weer circa 90 km te maken, we zijn aan onze laatste 5 dagen bezig en hopen dinsdag in Rome te zijn, we zagen onderweg het eerste bord naar Rome met hier op nog 337 km (over de snelweg), dus we naderen het einde. Tot zover weer de dag van vandaag, Geer

PS. De route van vandaag: Ravenna- Bartolo-Campiano-Provezza-S. Vittore-Sarsina-S.P. in Bagno

• 05 Juni 2014 - 18:12

Marsha:

Hi,

Lijkt me zeker zwaar om met dat warme weer zo'n prestatie te moeten leveren! Super knap hoor! Ik ga alvast mn korte broeken opzoeken voor volgende week!

Succes weer voor morgen!

Liefs Marsha

• 05 Juni 2014 - 19:26

Wilma:

Ondanks het warme weer, het klimmen en de slechte wegen loopt het gemiddelde per dag op naar 75 km.
    Het eerste bord naar Rome hebben jullie al gezien en het einde in zicht! Nog even vol houden, goed drinken en blijven trappen!

• 05 Juni 2014 - 20:21

Frits:

Cyclisti di Olanda,

Weer een dag verder en weer dichterbij de metropole Rome , uiteraard met een triomfale intocht dat gaat ongeveer zo eruit zien:

De optocht van de Hollanders en hun fietsen stelt de triomfale intocht voor van Imperator Andrejas Julius Caesar Hollanditus Drusus en Imperator Gerardus Julius Caesar Hollanditus Drusus in juni van het jaar 2014 na CHRistus. Behalve de muziekkorpsen, voor- en achteraan de stoet, namen 3 personen eraan deel Erna, Bar en Marsha!

Ter ere van jullie intocht worden er in de arena van het 'Circus Maximus' wagenrennen gehouden. Er word natuurlijk eerst geoefend, dus mogelijk dat de paarden op hol slaan en niet meer terug komen. De rennen bestaan uit telkens drie ronden van twee wagens tegen elkaar .In totaal word er met acht spannen gereden. Dus dat word een spectakel! door
    Dus mannen er word wat geregeld voor jullie dus gewoon even doorzetten.

Hier in het moederland is weinig om handen,wat regen, wat zonneschijn, enkele filles, wat aangebrand eten en watgluidsoverlast door buren. Dus genoegen reden om voorlopig niet naar huis te komen.

Goede reis verder geniet er nog even van want het is dadelik weer gewoon zoals altijd. Dit is natuurlijk wel heel bijzonder wat jullie nu meemaken.

groet Frits en Nel

• 05 Juni 2014 - 21:09

Annemarie En Rini:

HALLO DAPPERE TRAPPERS !

Eindelijk borden Rome in zicht nog even vol houden mannen.

Gerard heb je bij Andre de schroefjes aangedraaid (of bij zijn fiets?)grapje

Geniet er maar van de laatste dagen en de paus zit met smart op je te wachten.

Succes morgen weer met het klimmen en knap hoor iedere dag zo een 80/90 km.

Leuk iedere avond de berichtjes.

We horen jullie morgen weer.

R en A

• 05 Juni 2014 - 23:30

Cor Groot:

Hoi Gerard nog even een berichtje van mij uit het zonnige Zeeland, vandaag naar Oosterhout geweest (slaapkliniek) Jullie gaan zeer snel, hartstikke goed om al om half acht op je fiets te zitten en goed om te horen dat het goed gaat met knie. Hou vol knappe prestatie.vriendelijk groeten van Ria & Cor.

• 06 Juni 2014 - 15:16

Sven:

Heren,

Zo te horen zijn jullie over het zure punt heen en gaan jullie weer als een speer.

Goed om te horen dat Rome in zicht is! Iedere dag een huilende Marsha omdat ze papa zo mist is geen pretje kan ik jullie melden. Ik hoop dus dat haar roeping om papa-knuffels ingewilligd wordt aanstaande dinsdag.

Dit weekend ga ik naar mannen kijken die een decenium ouder zijn dan jullie, dus dit is mijn laatste geluksgroet. Zet hem op dat laatste 'stukje' en ik ga uit van overweldigend nieuws aanstaande dinsdag.

Groet Sven

• 06 Juni 2014 - 21:42

Cor Groot:

Gerard en André,

Ik ga jullie nog heel veel prettige kilometers toewensen.

Wij gaan zelf de hort op, dus gauw tot ziens en dan ben ik benieuwd naar de rest van de reis.(en jullie verhaal)

Groeten van Ria & Cor.