17e dag (vervolg) - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 17e dag (vervolg) - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

17e dag (vervolg)

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Gerard

03 Juni 2014 | Italië, Ferrara

Beste volgers en vrienden, het doet me goed jullie weer te mogen berichten over onze queeste. Vandaag na een bijzondere b en b overnachting in lendinara dus naar ferrara gefietst , prachtigee route deels langs de po.
Je maakt van alles mee uitdrogingsverschijnselen , naast bevriezingsmomenten , zons, op en ondergangen ,
maar we blijven gaan door weer en wind.
Jullie thuis voor de buis of op kantoorstoel , wij de elementem trotserend.
maar no pain no gain , nietzaaienook niet oogsten.
g ging weer alseenspeer kon hem bijnaniet volgen.
gelukkig vandaag eenrustmiddag.
in ferrare een tot hotel verbouwd kloostergevonden in een straatje achter een blinde muur. De straat was voorzien van ronde stenen, keien , jekan dan beter lopen dan fietsen.
Ware n we nog niet binnen begon het eenhalf uur te plensen, maar nuweer zon, wasgedaan , biertje ophumeur weer top.
maar morgen ochtend leesvrienden gaan we er weer tegen aan zqare bijna100km etap naar ravenna, komonseens opzoeken ..
Ik besluit met een specialegroet aan mijn hartsvriendin b, what is life without you.......

• 03 Juni 2014 - 17:54

Agnes:

hier weer een schouderklopje voor jouw goede prestaties...je bent er bijnaaaa, maar nog niet helemaal....dat zing je maar een keertje onderweg als het tegentrapt.
    peter is met de auto!!! met de buurman naar frankrijk , dus hij hoort je vorderingen wel als ie terugkomt .....
    volhouen hoor! groetjes agnes

• 03 Juni 2014 - 17:57

Barbara:

Ja jongen, nu weet je wat je mist hè, een man weet pas wat hij mist als zij er niet is.wat hoor ik nu van G heb je nek, knie, en polsklachten? Misschien moet je hem vragen je schroeven een beetje aan te draaien of juist wat losser.
    Hier een mooie dag vandaag, ik heb wat vrijwilligerswerk gedaan bij R en K, in Liempde, zij waren blij. Je krijgt de groeten van onze overburen Els en Carlo, die het een geweldige prestatie van jullie vinden, net als wij allemaal. Geniet nog even van de rust en het schone bed en dan morgen er weer flink tegenaan. Ik zie je volgende week wel thuiskomen als het zo doorgaat. Erna heeft haar maatregelen al genomen zal ik maar zeggen.

Groeten uit een zonovergoten Oirschot, B

• 03 Juni 2014 - 20:50

Harrie En Marian:

Ha André en vriend,
    Wij kijken elke avond uit naar jullie verhalen. Driedubbel ons hoedje af! Veel succes morgen! Groeten, H&M.

• 03 Juni 2014 - 22:45

Nel:

Cari Cavalieri di strade asfaltate, Cari Gimondi e Coppi,

Diep respect dat jullie alweer zo diep in Italie bivakkeren in een klooster naar pas op daar want het gevaar ligt op de loer. Laat 's nachts niet meevoeren door een verdwaalde monnik. Je weet het maar nooit, Italie is geen Nederland. In Nederland haal je de krant maar in Italie word het in de doofpot gestopt.
    Mannen effe serieus, ga morgen tussen de middag nou eens een lekker bord spagetti di pomidori bestellen. Dat zijn veel koolhydraten en die hebben jullie hard nodig in de APEPIJNEN, dat is goed voor de spieren. Bij jullie zal het wel iets warmer zijn dus let goed op het vocht in nemen want voor dat je het weet heb je de hongerklap en dan kom je errugggg moeilijk vooruit.

Verder kan ik vanaf hier wel bepalen dat er best wel een gedenkplaat voor jullie gebeeldhouwd kan worden in het midden van de Apenijnen, net als voor Fausti Coppi in de Dolomiten bij Canazei.
    Coppi gebruikte zijn Koppie dus heren blijf je koppie gebruiken op het Italiaanse asfalt.

Goed ploegen jullie rustig voort dan houden wij ons hier bezig met de zon , barbecue met lekkere grote koude kletsen en de kijken tv wereldkampioenschappen hockey. Nederlandse dames en heren doen het goed.

Maar Drees zoals je al ontroerend schreef : NO GAIN NO PAIN,
    dus denk maar aan dat ene de VIA APPIA EN DIE LIGT OP JULLIE TE WACHTEN...........

De regina viarum, zo wordt zij genoemd, de koningin van de wegen. De via Appia, een weg die dichters als Goethe en Byron in vervoering heeft gebracht en schilders als Piranesi tot romantische schetsen inspireerde. Wie de via Appia nu aflegt, komt terecht op een catwalk van de geschiedenis. Met enorme schokken ga je op en neer door de tijd. Je komt Spartacus tegen en de keizers Frederik II en Filips II. Je ziet antieke graftombes en pauselijke postkantoren uit de achttiende eeuw, je stuit op onverwoestbare hobbelige Romeinse straatstenen van de via Appia Antica en op stinkende files die langzaam voortkruipen over het asfalt van de moderne SS 7, de strada statale nummer 7. De via Appia was de eerste moderne weg, bedoeld om zo snel mogelijk van OIRSCHOT naar ROME te komen. Daarom vormt de via Appia op veel stukken een messcherpe, tientallen kilometers lange lijn door het landschap, in plaats van kronkelend allerlei dorpjes en stadjes met elkaar te verbinden. Toen censor Appio Claudio in 312 vóór Christus deze weg liet aanleggen, had hij één doel: zo snel mogelijk van Rome naar OIRSCHOT te kunnen komen.

Buon viaggio di mattina e di nuovo in salute. Frits en Nel

• 03 Juni 2014 - 22:52

Frits:

Berlusconi gisteren: “Er is onderzoek gedaan bij Italiaanse vrouwen met de vraag: ‘Wie zou er seks willen met mij? 33% zei ja en 67% zei: alweer?’”