23e dag (vervolg) - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 23e dag (vervolg) - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

23e dag (vervolg)

Door: Andre

Blijf op de hoogte en volg Gerard

09 Juni 2014 | Italië, Fiano Romano

Beste volgers,
vandaag de op 1 na laatste etap gereden , 8.35 weg en rond 1330 ingeschekt na 67 km.
de fietsen zijn tot nu toe heel gebleven ondanks slecht wegdek, alles rammelt en schudt en je vraagt je af waarom er niets afbreekt of losrammelt. Ook de rem en schakel kabels zin na al die duizenden keren nog intact.
gelukkig hebben de fietsen extra stevige velen en spaken.
we hebben tempo gemaakt en maar een paar keer gestopt om een yogurt drankje , een energiereep, een banaan enof een bekertje yogurt te nemen.
Ver De r maar door gereden om voor de hitte de etap te beeindigen . Ondanks het route boektwijfelen we geregekd of wedw juiste afslag nemen maar dan roepen we weer , we zitten goed en soms dat we terug moeten of we vragen dan als we iemand zien de weg.
het verkeer valt mee, in italie werken ze gewoon vandaag.
omdat we vroeg in de middag hier waren , en toevallig 3 hotels bij elaar stonden , hebben we ze alle 3 maar aangedaan in ons fietspakje.
3 sterren holliday inn vroeg 100 euro, 4 sterren best west 150 en na wat gepingel 130 voor een suite en uiteindelijk zitten we dan in hotel relax , vrijwel nieuw 3 sterren voor 95 incluzief tax en ontbijt.
onderweg kwamen we een 50 plus ned stel tegen , 30 april vertrokken via barcelina met boot naar rome en nu via venetie naar slovenie en dan door naar baltische staten , ze zijn half spetember thuis na een reis van duizenden kms en dan nog slapen in een tentje.
dus beste volgers zo bijzonder is onze prestatie niet, zo blijkt.
trouwens mochten jullie met auto italie willen verkennen bezine is rond 170 en diesel rond 1.60.
tot zover een groet uit italie dat zoals jullie nu wel weten bloedheet is en ik sluit af met een speciake groet aan b, het einddoel is in zicht daarna gaan we samen maar wwer eens eeb reisje maken.

• 09 Juni 2014 - 16:43

Barbara:

Nog even jongens en dan is het doel bereikt, dat het zo snel zou gaan had toch niemand verwacht, jullie zijn echt bikkels, ook al slapen jullie niet in een tentje, je zou ook wel gek zijn. Daar zijn jullie te oud voor geworden, ha ha.
    Geniet morgen als jullie Rome binnenrijden, er staat helaas geen fanfare jullie op te wachten maar daar zitten jullie w.s. ook niet op te wachten. Neem een heerlijke bier, of prosecco, what ever, kies maar iets lekkers. Ik wens jullie een goede laatste nacht met elkaar. Good Luck!

Gr. Uit bloedheet Nederland.

• 09 Juni 2014 - 16:49

Cas:

Dag André, (en Gerard)

Zo wat een prestatie, jullie zijn er bijna! Wellicht zijn de laatste loodjes het zwaarst maar dat gaat natuurlijk wel goedkomen. Regelmatig jullie blog gelezen of bijgepraat door Aafke. Wat een avontuur zeg. Hou vol tot de finish en geniet van de laatste dagen in italie. Tot in het Brabantse!

Hartelijke groet uit Nederland,
    Cas

• 09 Juni 2014 - 19:01

Ina:

Hallo zwager en neef van zwager,

Oke, jullie zijn niet de enigen die prestaties leveren, zoals Andre net schreef, maar ik vind het wel een prestatie. Jullie hebben het toch maar gedaan en dan nog sneller dan geplanned. Het moet een heerlijk gevoel zijn, nog 1 etappe en dan.... Zet'm nog een maal op en geniet van die laatste km. Groetjes, I.

• 09 Juni 2014 - 20:24

Christa:

Bar heeft gister dik een uur met Olav geknuffeld. En maar volhouden dat ze haar Dreetje niet mist. Geniet van de laatste etappe, van de (voorlopig) aller aller laatste fiets kilometers door Italië en geniet vooral van de intocht in Rome! Dat zal een fantastisch euforisch gevoel geven! Groetjes van ons!

• 09 Juni 2014 - 21:28

Frits:

Geraldo Gimondi en Andrejas Coppi,

Hij ligt aan jullie fietsbanden)banden (, doe nu geen rare dingen meer, concentreer jullie tot het uiterste , neem om de kilometer een hap pinda's om de raderen goed te laten draaien. het is erop of eronder want wat ligt er daar in de verte op jullie te wachten:

DE VIA GLADIOLA

Via Gladiola verwijst naar de uitdrukking 'Dood of de gladiolen'. Deze uitdrukking kent een geschiedenis die teruggaat tot de Romeinse tijd. De gladiool wordt ook wel zwaardlelie genoemd omdat de bladen van de gladiool de vorm hebben van een zwaard: scherp en spits toelopend. Een Romeins zwaard heet gladius, een kleiner zwaard gladiolus.

Een gladiator DIE DE STRIJD GEWONNEN HAD KREEG VAN HET PUBLIEK GLADIOLEN TOEGEGOOID.

Wel die ontvangen jullie van mij hier op papier helaas kan ik ze niet persoonlijk overhandigen maar het is goed bedoeld.

Het is wat binnen 3 weken 1800 km achter de kiezen.

Veel plezier nog morgen en de komende dagen om deze prachtige stad te bezichtigen.
    Wedden dat jullie de eerste paar weken de fiets niet meer aanraken. Maar een belevenis is het geweest .

arriverderci, frits en nel.

• 09 Juni 2014 - 21:35

Pim&pien:

Hoi stoere jongens,

Op zaterdag speelden bij Pinkpop de Rolling Stones. Allemaal ouwe lullen maar nog met een energie! Geweldig.
    Jullie zijn dus niet de enige ouwe......, alhoewel jullie nog ietsepietsjes jonger zijn dan overgrootvader Mick Jagger.
    Ook hebben van Kooten & de Bie hier nog een liedje over geschreven :'Ouwe lullen ....'
    De laatste loodjes. En die wegen vaak het zwaarst. Jullie kunnen he!
    Wij denken aan jullie en nemen een (heel even in de vriezer gelegen) lekker pilsje.

Liefs van Pien &Pim (of andersom).

• 09 Juni 2014 - 22:45

Harrie En Marian:

Beste mannen,
    Ook wij wensen jullie een heel goede laatste etappe! Een bijzondere prestatie, hoor!
    We zien je over een paar weken in Nederland, André!
    Nog een paar fijne dagen in Rome en een goede terugreis.
    Hartelijke groeten, ook voor je medefietser, H&M.

• 09 Juni 2014 - 22:57

Joop En Marja:

Hallo zwager en neef,

Wat een kanjers zijn jullie! Geweldig zo'n eind fietsen in zo'n korte tijd en in die hitte, petje af!!
    Geniet van jullie overwinning morgen en vier het met een lekkere borrel, wij nemen er in ieder
    geval één of twee op.
    Veel plezier in Rome met elkaar.

Groetjes uit Stad

• 10 Juni 2014 - 00:07

Annemart:

Vanuit Lochem nog een oppepper voor de laatste dag.
    Maar vooral ons applaus voor deze geweldige prestatie. Topsporters moeten toch hun activiteiten weer langzaam afbouwen?!?! Idee: volgende week een retourtje Lochem ;-)?
    Geniet van Rome en met zo'n conditie kun je de koepeltoren van de St.Pieter wel beklimmen: aanrader trouwens!
    Groet van M&A

• 10 Juni 2014 - 15:05

Agenpe:

geweldig gereden bikkels......
    geniet van jullie aankomst in Rome en tot ziens in oirschot......
    groetjes ag en pe