7e dag Otterstadt-Bretten 70 km cum. 562 km - Reisverslag uit Bretten, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 7e dag Otterstadt-Bretten 70 km cum. 562 km - Reisverslag uit Bretten, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

7e dag Otterstadt-Bretten 70 km cum. 562 km

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

24 Mei 2014 | Duitsland, Bretten

Hallo volgers,

Gisteren helaas alles voor de blog op de telefoon zitten tikken, omdat de hoteleigenaar zo vervelend was om geen 2e code te geven voor mijn tablet, maar vandaag in een goed hotel terecht gekomen waar dat geen probleem is. Vannacht regende het enorm, dus vanochtend dachten wij dat het wel over zou zijn, maar net als gisteren met regen vertrokken en ook nu om circa 12 uur werd het droog, maar het bleef zo donker dat wij er vroeg mee op wilde houden. We hebben wat tijd nodig gehad om op de goede route te komen, maar na veel vragen kwamen wij uiteindelijk de brug over de rijn over in Speyer. De route verder was niet al te interessant, zodat wij er al in Bruchsal er mee wilde stoppen, maar helaas geen overnachtings plaatsen beschikbaar, dus maar doorgereden naar Bretten, waar wij weer samen op een kamer slapen (arme A.). Morgen gaan we een poging wagen om in Tubingen te geraken, zodat wij de route van Duitsland al een flink stuk hebben gehad. Tot zover de beleveningen van vandaag! Andre gaat in zijn stukje weer wat andere zaken (komisch) belichten!
Tot horens Geer
PS. De route van vandaag ging als volgt: Otterstadt - Speyer - Reilingen -Fost - Bruchsal - Bretten

• 24 Mei 2014 - 18:55

Sven:

Heren,

Wat moet Erna toch heerlijk slapen in een 'snurkloos' huisje.

Jullie zijn goed op weg! Het is leuk jullie op deze manier te volgen en oh ja: geniet van de Champions league finale vanavond!

Groet Sven

• 24 Mei 2014 - 19:36

Joop En Marja:

Hallo A & G,

Alweer een week onderweg en wat gaan jullie goed!
    Wij volgen de belevenissen op de voet, erg leuk om te lezen.
    Wat jammer dat het weer nu tegen zit, terwijl het
    hier zo mooi is.
    Maar jullie zijn echte bikkels hoor!

Hals Und Beinbruch!!

Groet, J & M

• 24 Mei 2014 - 20:58

Erna:

Wat hoor ik nu Geer last van zijn knieen.Voor zover ik weet had hij er35 jaar geleden ook (een beetje )last van toen hij voor mij op zijn knieen ging.Is gelukkkig allemaal goed gekomen.Dus Geer zoals de dokter zegt niet forceren.Maar ondanks een regen dag blijven jullie toch behoorlijk lang in het zadel zitten.Petje af hoor.Maar acher ieder buitje klaart het ooit een keertje op, hopen dat dat morgen het geval is.Want als iemand julie mooi weer gunt ben ik het wel(ziitend met een heerlijk biertje in de tuin) Goed lieve fietshelden voor morgen weer het allerbeste. Liefs Erna

• 24 Mei 2014 - 22:30

Ria,:

Hoi Gerard en Andre, ik heb vandaag in mijn verslag van vorig zitten kijken maar jullie schieten al aardig op en Gerard met zere knieen smeren met Voltaren dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik in Rome kwam, en volgens je broer het kleinste verzet.
    Maar heel veel succes en geniet ervan, misschien morgen of overmorgen de Bodenzee en als je er bijna bent na het klimmen tijdens de afdaling genieten van het mooie uitzicht.groetjes Cor en Ria

• 24 Mei 2014 - 23:33

Rob:

wat vervelend knieproblemen bij het fietsen. Met een rondje om het IJsselmeer kreeg ik bij Westknollendam ook enorm last van mijn knieën. Zo erg dat verder fietsen niet mogelijk. Een van mijn broer. een fiets-globetrotter. Probeer eens je zadel 1 cm lager te zetten . Misschien helpt dat.
    En jawel de pijn ging over en we konden het rondje afmaken. Misschien is dat het probveren waard, maar voordxat je het zadel lager zet, markeer dan wel zadelbuis en meet de hoogte onbderkant zadel begin frame buis zodat als het niet beter is je het zadel in ieder geval weer terugkanzetten.

fietsen met pijnlijke knien en dan nog in de regen is 2x niet leuk.

Rob, de mecanicien, die heerlijk geniet van jullie verhalen

• 25 Mei 2014 - 10:49

Frits:

Nou Geer en Drees,

Es geht richtig Loos, her en der horen wij al van Duitsers over: Zwei Hollander die mit Spitze fahrt durch Schabenland fahren""

Ik dacht dat alleen skifahren ist knie fahren.
    Maar fahrrad fahren ist auch kniefahren.

Dus Voltaren Emulgan smeren.

Nog een tip koop 2 biefstukjes en leg dat op je zadel dat scheelt ook voor een beproefd middel tegen zadelpijn. Attila de Hun gebruikte het al!!

Jongens allebei een dikke smakkerd und viel Erfolg weiter.