8e dag Bretten - Tubingen 95 km cum. 657 km - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 8e dag Bretten - Tubingen 95 km cum. 657 km - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

8e dag Bretten - Tubingen 95 km cum. 657 km

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

25 Mei 2014 | Duitsland, Tübingen

Hallo volgers,

Alweer een dag fietsen er op zitten! (De grootste afstand tot nu toe). We hadden gisteren een uitstekend hotel, waar wij 1 kamer hadden, maar Andre heeft met alcohol, een slaappil en een klap op zijn hoofd geen last meer gehad van mijn snurken!! We hebben vandaag uitstekend weer gehad, zo dat wij goed door konden fietsen, er zaten veel venijnige klimmetjes in wat mij in grote problemen bracht (hierover later meer). De route was vandaag uitzonderlijk mooi, vooral het laatste stuk naar Tubingen door het bos met een hele lange afdaling was de moeite waard.

Wat mijzelf betreft, sinds de 6e dag heb ik problemen met mijn rechterknie, de huisdokter zegt dat het overbelast is, na zalf smeren is de beste remedie rust houden, dat is natuurlijk erg moeilijk, anders kom je nooit in Rome. Het fietsen zonder serieuze beklimmingen gaat mij goed af, bij beklimmingen kom ik in problemen, dus vaak omhoog lopen. Toevallig staat morgen de zwaarste beklimming in Duitsland op het programma, maar er is hiervoor gelukkig een oplossing, als alternatief gaat ook de trein vanuit Tubingen naar Sigmaringen, dus dat gaan wij dan doen. Hierna pakken wij een klein stukje van de volgende etappe, zodat ik mijn knie niet te veel belast. Voor degene die mij goede adviezen hebben gegeven, Andre heeft zijn huisapotheek bij zich dus ik smeer en slik alles wat mogelijk is, en mijn zadel heb ik ook iets veranderd, dat helpt iets, maar nog niet voldoende. Tot zo ver het medische verhaal, wij blijven nog steeds geloven dat Rome haalbaar is, misschien moeten er wat alternatieven reis methodes gezorgd worden? Tot zover weer de dag van vandaag, Andre komt nog met zijn kijk op de dag, tot horens!

PS 1 De route van vandaag ging als volgt: Bretten- Nussbaum-Pforzheim-Wurm-Weil der Stadt-Ehningen-Mauren-Bebenhausen-Tubingen
PS 2 (voor Sven) voetbalfinale gisteren gezien, alleen de verlenging niet gezien, want ik ben in slaap gevallen.

  • 25 Mei 2014 - 21:21

    Barbara:

    Lieve fietskanonnen,

    Ik ben echt verbijsterd om te horen dat jullie zo'n eind gefietst hebben vandaag, en dat ondanks de pijnlijke knie van G. Dat is wel heel vervelend. A. Heb jij nog geen last? Houden zo dan!
    Ik wens jullie voor morgen ontzettend veel geluk en succes, en mooi weer, want dan wordt alles toch iets aangenamer. Ik kijk al weer uit naar morgen .voor nu wens ik jullie een goede nachtrust toe.

    Liefs van een grasmaaister uit brabant

  • 25 Mei 2014 - 21:34

    Pien @ Pim:

    Eerst een opmerking naar Baballa. Denk aan je opvoeding : het is de dag des HEERE. Zo, dat zijn we alvast ff kwijt.
    We verblijven tot morgen in Sleinaeken. Vandaag met de bus naar Maastricht geweest. Heuveltje op, heuveltje af. Tientallen fietsers gezien en gepasseerd. Onze chauffeur vaak luid toeterend om deze belhamels te ontwijken. Veelvuldige reacties een opgestoken middelvinger. Zo kunnen wij ook even genieten van het wielersspel.
    Schrale troost. Wij hebben thuis nog een linkerbrace voor de knie. Kun je makkelijk mee sporten en vooral fietsen. We kunnen de brace aan het woonadres van G. In Dordrecht brengen (daar wonen wij ook) of de brace alvast opsturen naar Rome.
    Alle gekheid op een stokkie. We hebben veel bewondering voor onze helden en af en toe een stukkie lopen of een treintje pakken, ach, wie heeft hier bezwaar tegen.
    Frits, geef mij het adres eens van die ANWB man! Lijkt me goeie handel!

    Mannen, veel succes toegewenst door Pien en Pim, of andersom.

  • 25 Mei 2014 - 21:49

    Erna:

    Heren ik dacht dat ik vandaag aardig wat kilometers had gemaakt maar jullie zijn niet te evenaren met 95 km. Fijn dat het vandaag zo'n mooie dag was . Gerard ik hoop dat de knie morgen voldoende kan herstellen zodat je de komende dagen pijnvrij kan fietsen. Morgen genieten van de treinreis.Jullie gaan super. Heb de paus al geinformeerd dat jullie er aan gaan komen. Gerard hij kijkt vooral naar jou uit! Hij vroeg of Rini ook meekomt maar daarin heb ik hem helaas teleur moeten stellen. Liefs en dikke kus.

  • 25 Mei 2014 - 22:06

    Frits:

    Hi men,

    Dat is een moeilijk dilemma maar ik denk dat het wel wijs is dat jullie even de vaart eruit halen.
    Geef de knie eens even een dagje rust.
    Van Sigmarin tot Ravensburg is het glooiend. Sigmarin is trouwens een mooie stad ,echt iets om even te bekijken.
    Kom je eenmaal langs de Bodensee dan is alles vlak, misschien kunnen jullie de route iets verleggen dat je iets na Friedriechshafen bij de Bodensee komt . In Friedriechshafen werden destijds de zeppelins gebouwd!!
    Dan zou ik overwegen om nu Venetie te laten liggen, het doel is Rome dat is kwatta.
    Ben destijds door Bregenz gefietst, trouwens jullie fietsen ook nog langs het tropisch cultuur eilandje Mainau. Sinasappelen en citroenen hangen aan de bomen daar. Verder via Vaduz en Dornbirn langs de rijn gefietst naar Thusis en daar de trein nemen naar st .moritz en langs de silvaplana fietsen naar beneden via de majolla pas. Alleen maar dalen richting Como meer.

    Het is maar een suggestie , ik lees wel wat jullie gaan doen.

    Veel succes verder en Geer het beste met je knie!!!!

    groet frits

  • 25 Mei 2014 - 22:30

    Marja:

    Pfff... 95 km fietsen en dat ook nog eens met een zere knie. Inderdaad respect!
    Wij hebben vandaag een rondje van 20 km gefietst en toen had ik het wel weer gehad....zadelpijn.
    Genieten jullie maar lekker van een treinreisje en de vooral van de omgeving.
    Veel succes weer!
    Groet, Marja

  • 25 Mei 2014 - 23:54

    Cor:

    Hoi, Gerard !!
    WAS DE VOETBAL WEDSTRIJD ZO SPANNEND DAT JE IN SLAAP VIEL? Maar dat even ter zijde, respect voor vandaag alweer 95 km. verder. Maak het jezelf niet te moeilijk met de zere knie, een dagje rust en slapen met een kussen onder je knie doet wonderen. Wel te rusten !!!!

  • 26 Mei 2014 - 10:32

    Annemarie En Rini:

    Hallo mannen
    Wat een eind hebben jullie vandaag gefietst 95 km.
    Maar zo ervaren als jullie zijn is dat vast gegaan met 2 vingers in de neus.
    Jammer Gerard om te horen dat je last van je knie heb maar gelukkig ben je in goede handen van DOKTER Andre.
    Dus pak morgen lekker de trein om je knie te ontlasten zodat het hopelijk weer wat beter gaat.
    Want dat zou een klap in het gezicht van de Paus zijn als jullie het niet zouden halen want het
    Sint Pietersplein is er helemaal klaar voor om jullie te ontvangen.
    PS Gerard we hebben die eenzame vrouw van je gisteren wat te eten gegeven want ze was toevallig in de buurt.
    Veel succes .
    Gr Annemarie en Rini.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Tübingen

Gerard

fietsreisromegeerendre

Actief sinds 15 Mei 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 7984

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: