9e dag Tubingen-Lippertsreute 65 km cum.722 km - Reisverslag uit Lippertsreute, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu 9e dag Tubingen-Lippertsreute 65 km cum.722 km - Reisverslag uit Lippertsreute, Duitsland van Gerard Groot - WaarBenJij.nu

9e dag Tubingen-Lippertsreute 65 km cum.722 km

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

26 Mei 2014 | Duitsland, Lippertsreute

Hallo trouwe volgers,

Hierbij uit laatste nieuws vanuit Duitsland: vandaag was het plan om het rustig aan te doen, dat is ten dele gelukt, we hebben een etappe overgeslagen door deze niet te fietsen maar met de trein te gaan. Na veel vragen en zoeken, vonden we het station in Tubingen, daar hielp gelukkig een behulpzame DB beambte ons met de kaartjes kopen uit een automaat (ook hier zijn geen loketten meer) en waar de trein kwam en hoe wij moesten instappen. Zo zijn wij in 1 1/2 uur van Tubingen naar Sigmaringen gereden, vanuit de trein hebben wij ook van de natuur genoten! Via een tip van een aardige duitser (ja wij komen eigenlijk alleen maar aardige mensen tegen) kregen wij het advies om een kortere route naar het Bodenmeer te kiezen, zo gezegd zo gedaan en inderdaad ook de volgende etappe hebben wij er op zitten, wij zijn vlakbij het plaatsje Uberlingen aan het Bodenmeer beland. In eerste instantie wilde we daar ook overnachten, A. zag daar een pension, maar dat was niet naar de zijn van G. dus doorgereden, we vroegen aan een echtpaar waar wij het beste konden slapen en zij raden ons af dat te doen in Uberlingen, zij stuurden ons naar een plaatsje 6 km terug, zo gezegd zo gedaan, daar aangekomen was vrijwel alles vol A. balen, maar gelukkig vonden we toch wat in een ander plaatsje, een hotel in Oostenrijkse stijl, waar we inmiddels ook een heerlijke wienerschnitzel hebben gegeten. Dus de rustige dag is toch wat langer geworden dan wij wilden, maar gelukkig hadden wij goed weer en de klimmetjes waren wel pittig, maar daar hebben wij ons weer doorheen geslagen (de knie voorlopig ook nog). Om toch de extra rust te pakken gaan wij morgen al vanuit Uberlingen met de boot over de Bodensee naar Bregenz. In Bregenz blijven wij niet lang omdat het zoeken naar een overnachting niet goed kan uitpakken, dus we kijken wel waar wij uitkomen. Als we de weerberichten volgen dan staat ons de komende dagen wat slecht weet te wachten, misschien moeten wij wat rustdagen inpassen, we zullen dus per dag plannen wat we doen?! Tot zover weer de dag van vandaag, zoals gebruikelijk komt Andre nog met zijn kijk op de dag, tot horens.
PS De route van vandaag was: Sigmaringen-Rulfingen-Pfullendorf-Uberlingen-Lippertsreute
PS2 Vandaag ook met verwondering het bericht van Thea gelezen, wat een geweldige prestatie, wat wij fietsen loop jij, geweldig!!

• 26 Mei 2014 - 21:01

Sven:

Laatste dag Duitsland? Ik zou zeggen blijf een dagje extra en hup aan de pullen bier! Hopfen und malz, Gott erhaltz!

• 26 Mei 2014 - 21:49

Cor Groot:

Hoi Gerard en Andre,
    Gelukkig nog steeds in de race!!! En ik zie dat jullie niet voor een gat te vangen zijn, bijna in Oostenrijk, geniet van de reis op de Bodensee!!!!!
    vr. gr. van Cor.

• 26 Mei 2014 - 21:58

Wilma:

Het leuke van het reizen, op welke manier dan ook, is dat je inderdaad van die aardige en behulpzame mensen tegen komt. Het is denk ik niet verkeerd om even een rustdag in te plannen, als de planning dat toe laat, jullie zijn al z'n aardig eind op weg en in 9 dagen 772 km dat is gemiddeld toch 80 km. En voor de knie is dat ook niet verkeerd, jullie hebben nog wat voor de boeg en je wilt toch het einddoel halen! En als het regent is het ook lekker om even niks te hoeven. Ik vind het heerlijk om 30 km op een dag te fietsen naar en van het werk, maar ik doe jullie niet na hoor!

• 26 Mei 2014 - 22:14

Frits:

Beste fietsers of the very long road,

Het is bij jullie ,hop,hop,hop en Duitsland zit er weer op. Leuk dat je de plaatsen allemaal opschrijft.
    Pullendorf ,wat een gehucht dan weer 3 km. verwijderd en dan weer 6 . De bewegwijzering is nog steeds prima daar????
    Geniet van het tochtje over de Bodensee en get drielandenpunt in Bregenz.
    Hoop voor jullie dat het snel beter weer word maar dinsdag is niet zo best. Dus morgen regenkleding aan.
    Viel spaasss weiter,

schuss frits en nel

• 27 Mei 2014 - 18:34

Marsha:

Hi mannen,

Alweer ruim 700 km in de benen! Super! Pap, ik hoop dat je knie nog vol te houden is. Ik ben in ieder geval heel trots op jullie! Hebben jullie ondertussen niet nog een paar leuke foto's gemaakt die jullie met ons willen delen?

Heel veel succes weer morgen en vergeet vooral niet te genieten. Ik hoop dat de weergoden jullie goed gezind zijn!

Liefs Marsha

• 27 Mei 2014 - 21:39

Thea:

Klopt een paar leuke foto,s zou welkom zijn en dan het liefst één erbij met de ducktape om de pet!